Utthita hasta padangustasana

-har ”dödat” min höftböjare, ajaj…

I morse kom jag knappt ur sängen, träningsvärk i höftböjaren..galet galet tok mycket träningsvärk.

Primary – första serien i ashtanga yogan slutar aldrig att förvåna mig. Ändå ”fuskade” jag och gjorde inte ens vinyasa mellan varje sida i fredags.

När jag i morse skulle ta på mig fick jag med hjälp av mina armar lyfta upp ben för ben för att få på mig något överhuvudtaget, slutade med klänning så jag slapp lyfta benen för mer än trosorna. Det har hänt mig en gång tidigare men inte så här hemsk träningsvärk.

Värst har det varit när jag suttit och ska resa mig dom första stegen har det nog sett ut som jag skitit på mig rent ut sagt.
Undrar bara varför det blir så, inte för jag har yogat på super intensivt, men i alla fall stått på mattan. Kanske för lite bandhas -förmodligen.
Denna veckan som kommer ska jag nog lägga in Uthita hasta padangustasana varje dag. Kika in här för vägledning av Kino in i Utthita Hasta Padangustasana.

Jag har haft en väldig krånglig historia med mina höfter så varje gång jag får lite känningar (träningsvärk) där så kommer det också en oerhörd tacksamhet över mig, att jag faktiskt kan röra mig som jag kan och tar det liksom bara för givet, TACK!

LOVE&BANDHAS

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s